10 May 2005

kerana sehelai kertas mc....

Ni citer last friday (6 May)...
Bangun pepagi tuh rasa pening kepala sesgt..mata pinar2...sebab tak cukup tido pasal idlan byk kali bangun mlm tuh....so after antar idlan kat babysit terus pi Klinik Alam Medik..the nearest clinic at our housing area...unfortunately clinic not yet open..kol 9am baru bukak ishhh...so pi brekfas then pegi balik klinik tuh...tak bukak2 lagik padahal dah pukul 9 lebey...so pegi klinik NurFatimah plak...lepas doc check2 sumer (doc checked detail giler hehe..cuak plak aku..doc kata muka aku cam tak cukup tido (memang ponnn), BP jatuh sket, kepala denyut2, kaki and lutut pon dia check gak hehe nak tgk tulang aku kuat ke ape ntah..perut dia check gak....byk la lagik dia check...baik giler doc tuh. Then kuar dari bilik doc, tunggu kejap..akak kaunter panggil..dia dah tulis kertas mc..tapi dia tak kasik pon mc tuh. Dia cakap actually klinik dia takleh kuarkan mc utk panel pantai medicare..sbb depa tak diauthorize pon utk kasik mc..kalo nak mc kena pi HQ kumpulan nurfatimah kat tesco puchong....arghh damnnn...kalo tahu darik awal tadi tadela aku buang masa pi klinik tuh.
So ubat dia tak kasik, mc tak dpt..aku pon kuar la dgn hati yg tensi ish ishh...
next destination, aku ngan pruzz pegi Poliklinik Zul & Rakan-rakan..sampai sana dah kol 10am..tapi doktor tak dtg pon lagik ish ish...mujur patient x brape ramai. Kat kol 11 lebey baru dpt jumpe doktor...mujur doktor baik..kalo idak sure aku dah bertambah tensi...doc cakap aku bukan migrain...cuma kena cucu cicit migrain jer hehe...doc kata jgn tensen2, tido kena cukup...dan byk lagikla bende dia advise...at last kat kol 1130am berjayalah aku dpt mc!! Aku mintak doc kasik ubat yg lagik kuat darik ponstan pasal aku slalu kena sakit kepala lately, tapi doc takmoh kasik :p Dia still kasik ponstan jer.
Dlm keta telan ponstan + ubat tahan loya, then terus pi Megan Avenue jumpe lawyer. Disebabkan nak jimatkan duit parking sbb parking mahal, pruzz sorang je naik jumpe lawyer, aku tunggu dlm keta sambil baca Mami & Baby...then tak sampai 5 minit pakcik polis ketuk pintu keta lambai2 kat aku. Alamakkkk cuaknyer aku...nak kena saman ke niiii....aku tunggu jap, pakcik polis tuh sibuk tulis love letters utk van depan keta aku...aku pon angkat handbrake terus jln hehe...mujur dia tak marah...pastuh aku bwk keta sampai ke depan sket jer tunggu pruzz...takleh nak pi depan lagik sbb nak masuk jln besar dah...thru side mirror aku nampak byk giler surat cinta putih pakcik polis tuh kasik kat keta and motor2 kat situ hehe...then pruzz sampai, then cecepat kitorang cabut :p
Dari situ pi klcc utk lunch..pruz bley solat jumaat kat sana...sampai sana parking kat luar dah penuh...masuk parking underground, sampai kat mesin tiket tuh tiba2 tiket dah abis...arghh tensi lagik...terpaksala kitorang tunggu kat situ dlm 10 minit...keta lain kat belakang kitorang sumer masuk ke lane sebelah amik tiket...kitorang nak reverse keta byk sgt yg coming..aduii tensi betul...last2 bila keta tinggal 2 kat belakang, pruzz turun jadik polis traffic sat tahan keta2 tuh utk keta aku reverse hehe...mujur org2 mesia ni baik hati.
Sambil pruzz solat jumaat sempatla aku capai baju idlan 3 helai kat isetan...ade sales time tuh...mujur bonus tak masuk lagik, kalo bonus dah masuk rabak pocket aku.
Then lepas pekena lecka lecka-Bacio kami pi Tawakal lawat isteri Rahimi, Syuhairah....Syu delivered baby boy on 5/5/2005...cun kan tarikh besday baby depa...comel giler..berat 3.56kg...beratnyerrr...rambut pon lebat..lagik byk dari rambut Idlan sekarang nih hehe....comel je baby tuh bukak2 mata...mulut cam terkumat kamit nak bercakap...uihhh cumel cumel!
Tahniah buat Rahimi & Syuhairah!!
Then kami terusla pulang...jalan plak jam terukk pasal org dah abis keje...mujurla kepala dah tak pening...tapi pruzz plak yg sakit kepala..so aku la yg drive balik seri kembangan....uhh penat penat...
Aku duk terpk-pk, lepas ni kalo nak mc nak pi klinik mane eh?? sumer klinik kat umah aku hampeh2 belaka ishhh....selama ni aku kalo sakit pala amik EL jer...kalo asyik amik EL abisla cuti aku huhuhu

No comments: