18 February 2010

cuti2 kelantan 13-16 Feb

Kita take a short break kejap utk update blog okie :p

Kami bertolak balik ke kelantan jam 540am pada hari Sabtu. Bangun jam 4am utk prepare breakfast bersama umi ku…nasi goreng kicap+sandwich telur. Berhenti di masjid pekan Bentong jam 630am utk solat subuh+breakfast+mandikan kekanak. Then, perjalanan diteruskan hinggalah jam 12++ kot kami sampai di R&R Gua Musang. Jalan agak jem, so mmg agak penat. Aku bergilir2 drive dgn umi ku, sbb kesian takut umi penat, ayah pulak dah tak boleh drive jauh. Akhirnya jam 515pm baru kami sampai di rumah nenek di Tumpat. Dekat 12jam duduk dlm kereta! Alhamdulillah si idlan & firas ok sepjg perjalanan. Malam tu, kami dinner di restoran di wakaf baru. Mmg best, service cepat, food pon sedap, harga pon ok!

Ahad, selepas pekena breakfast (myself mkn nasi berlauk ikan yg sedappp, pulut manis kaler coklat+kelapa, dan kuih muih), kami terus bergerak utk shopping di rantau panjang. Nak masuk parking punyerla jem yg amats, hampir 1/2jam baru dpt parking! Manusia mmg ramai tak ingat. Kami di sana dari pukul 11++, balik rumah jam 5pm. Sakan kan…sampai nak pitam pun ade sbb panas+pening ramai orang. Mujurlah ade stroller si firas, boleh jadi tempat letak barang2 hehe. Mama shopping blouse, kuali kecik, kuali leper roti jala, blanket baby yg boleh lipat jadi tilam, brooch, & topi kekanak. Abah pulak beli t-shirt, seluar, speck kekanak, dan set toto utk mak. Malam tu, kami ke pasar malam di pekan Tumpat beli makanan utk dinner….tak larat nak kuar mkn kat restoran dah sebab kepenatan.

Isnin, kami ke PCB sebab umi ku nak beli kain2 batik sutera utk dijual di ofis. Kira dekat ofis dia lah tokey kain batik hehe. Umi beli 7 pasang kain, aku cuma beli satu, batik sutera pertama yg kubeli utk diri sendiri hehe. Abah beli 1 batik long sleeve, dan 1 short sleeve. Dekat 2.5jam kami keluar masuk dari satu kedai ke kedai lain sepanjang area PCB tu. Firas pulak bantai tido dlm kereta sepanjang kami bershopping tu, mujur ada pak su yg tolong temankan dia hehe. Lepas penat shopping, kami pergi ke gerai makan di tepi pantai….alhamdulillah sedap, lega pon ade sebab dpt duduk & streching2…penat woooo berjalan tadi.

Dari PCB, kami bergerak pulang…tapi on the way back sempat pula singgah di Pengkalan Kubor…konon last minute shopping la ni sebab sampai jam 5pm, kedai2 kat situ pukul 6pm dah tutup. Tapi tak berjaya beli apa2 sebab barang2 sgt mahal…mmg makcik & pakcik kedai ‘katok’ habis mentang2 ramai manusia hari tuh…yela time2 cuti ni la depa nak wat duit kan.

So tu la kisah cuti2 kami kali ni. Nenek ku mmg hepi sbb rumah penuh dgn anak cucu cicit dia. Kekanak ade 4 ketul, mmg bingit la rumah. Time main gamat, time gaduh pun lagikla bising kan. Malam kami tido dlm kelambu sbb rumah nenek byk nyamuk, gemuk2 plak tu. So bebudak tu lagikla hepi kan main dlm kelambu :) Balik kali ni mmg every day breakfast mkn nasi berlauk…ahhh puas rasa! Cuma yg tak best, penat sbb jem time pegi dan balik ke kl….12 jam dlm kereta tau, sian tukang driver :p Dan yg sayu, bila nak salam dgn nenek time nak bergerak pulang…sian nenek ku rumah kembali kosong, duduk sorang2…nenek duk la ulang2 cakap, lepas ni kat depan kosong, dapur kosong…dudukla aku sorang2. Sedih pulak bila teringat kat nenek huhu

Ummu Auni said...

kejap je baliknya. tapi balik kelate selalu rasa tak puas

nenek ko sebiji cam nenek aku. kesian depa

Zuedin said...

waa samala kena jem 12 jam panas bontot oo

y@tipruzz said...

aku taleh cuti..kalo idak cfm blk seminggu huhu

zue awak org kelantan gak ke?