23 January 2007

Alhamdulillah kami dah selamat tido di rumah baru. Mlm ni bakal malam ke-5. Tido tenang, lena, tade gangguan. Cuma mlm pertama aku takut nak turun bawah (hehe umah sendiri pon takut :p)

Barang-barang 85% dah unpacked, except baju sendiri, masih elok tersimpan dlm kotak...takper slow slow okeh! Semlm secara official dah rasmi dapur baru, setelah sekian lama dapur tak berasap since bulan Ramadhan, makanyer semlm dapatla pruz ngan idlan merasa masakan mama dia....tp masak sempoi jer la :p

Dari jumaat sampai ahad mmg kemas brg gegiler punyer..sampaikan aku hampir ilang suara. Rumah sgtla berdebu, sehari mau 3x aku mop...mungkin sbb byk rumah tgh renovate kot, tu yg berdebu je tuh.

Jiran sebelah still belum masuk, selang satu rumah adela, jiran depan pon ade...so tadela cuak sgt. Jiran sumer ok, baik2 belaka...90% community melayu. Semlm ronda naik motor, first time pi jenguk umah jiran kesayangan a.k.a zarid hehe...selalunyer derang yg jenguk umah kami, manjangla muka si famy terpacul depan umah....semlm kitorang plak pi jengah umah depa.

Idlan masih dihantar ke nursery lama...sbb dah bayar kan so kenala antar sampai cukup bulan. Sian plak nak antar dia ke nursery baru Feb nanti, harap2 nursery baru cikgu bebaik, kengkawan pon bebaik sumer.

Sape suke mkn mushroom soup with garlic bread? Ni saya letak resepi garlic spread, thanks to Azatul my ofismate..dia yg introduce kan homemade recipe ni kat ofis kami..mmg sedapppp and jimats banget..so sape suke balik nnt boleh buat ok.

Garlic Spread
bwg putih a.k.a garlic (pakai bebyk, saya pakai 1.5 labu)
butter (seketul)
daun parsley - finely chopped
chicken stock - agak2 je kasik rasa masin sket

so gaul rata sumer bhn2 kat atas tuh..siap! Boleh store dlm fridge or letak luar pon ok.
Kitorang mkn camtuh je, sapu garlic spread, bakar roti, bau dia harum semerbak...super duper yummy :)

Resepi mushroom soup saya tak igt even tho Atul dah ajar..hehe nnt akan ku cari and post kan next time ok.

13 comments:

Anonymous said...

patutla kekadang harum semerbak je pantry :) anyway, selamat berpindah. nanti2 bleh la dtg melawat :)

Anonymous said...

lupe lak nak tanye, bwg putih tu blend dulu ke tumbuk ke aper? nak gak try ni :)

y@tipruzz said...

garlic tu ko tumbuk jer. parsley potong halus jgn tumbuk nnt hijau spread ko hehe

nk dtg bley..call aku dulu, takut aku tade pi klas. klas aku sem ni jam-packed tade break langsung.

aida said...

yati, bile nak buat open house.. aku nak gi tgk rumah ko ni

asmasalleh said...

patutla semalam tade pun budak bernama yati nih call.. huehuehuheue.. melepaslah nak makan kek semalam. :)

y@tipruzz said...

sesi memanaskan rumah tak tahula bila..aku every week klas beb.
tunggula bila klas aku ade break sket baru leh buat huhu

semah, takpe next time eh..promise still promise :p

Anonymous said...

yati..post la gambar rumah dah lengkap siap tuh.. nak aa menjamu mata.. hrrmp.. Arituh kita mai rumah awak, dpt ngk KC kat dry aje.. KC kat wet lom siap.. hohoho

catatan i am nieta said...

yati.. umah yati kat mana? wahh dah tak setaman la kiter ek.. kak nieta dah balik keje nie.. :)

y@tipruzz said...

mane der post complete lagi semah :p
tadela lawa mane pon utk dipost kat public, kang org kata kecoh sekampung haha. tunggu umah zarid ar!

k.nieta, sy dah duk tmn sutera kajang...tak setmn dah ler kita dua hehe

Anonymous said...

ala yati.. post la gambar KC awak ker.. semah tgh semangat nak furnish rumah baru gak tu.. huhu

asmasalleh said...

semangat..semangat..

Anonymous said...

yati, kite buat garlic bread lagi sempoi.. garlic + butter jek.. hehe.. tapi bleh gak try resepi awak nih.. cuma daun parsley la nak kene carik

Hambali ® said...

Assalamualaikum WBT

Bismillahhirrahmanirrahim

Saya, Yusman Hambali Ahmad @ SMe ingin menjemput tuan Mohd Fairuz Abd Rahim / puan Yati Mohamed Ali sekeluarga ke majlis perkahwinan saya dgn Zalila bt Mohamed di

Dewan Jubli Intan Sultan Ibrahim, Segamat, Johor pada hari Sabtu, 17 Febuari 2007.

Semoga dengan kehadiran tuan/puan akan dapat menambah keberkatan dan kemeriahan majlis ini kelak. Untuk maklumat lanjut / peta, tuan/puan boleh click kat sini aje.

p/s: Bagi yang bertanya kenapa Segamat dan bukan Perlis, untuk makluman semua, ini kenduri sebelah pihak perempuan dan untuk pihak lelaki, masanya akan sampai nanti insyaAllah.

Mai tau ...