01 April 2008

1] Azam nak buat popia and karipap frozen tercapai. Tapi hanya mampu bertahan selama 3-4 hari jer...sehari goreng 8-10 ketul...3 hari dah hampir zappppp! Tu pon mkn 2 org jer :p





2] Semlm check up, baby in breech position gulpp! Harap2 jgnla si adik ni mengikut jejak langkah si abang :)
Patutla skarang asyik terasa nak pegi toilet, kaki dia duk menendang2 bhgn bwh jer huhu.
Oh berat badan saya masih tak berubah....maintain at 5xkg..should i be worry or not? Ni dah masuk 5 bulan...pelik kenape berat tak naik. First pregnancy berat saya shot up to 69kg before masuk operation theatre :) Lucky urine test clear, saya risau jugak takut tetiba detect kencing manis sbb semenjak dua menjak ni almost everyday tibai eskrem and minum apple juice....hmm lazats!

3] Dah abis khatam buku adam khoo (less than 10 days hehe), dan saya masih blajar lagi cara2 nak mendiversifykan duit lebih utk investment. Salah satu pesanan basic adam, kurangkan expenses, and increasekan income. Tapi nampak gaya habit mkn di luar saya susah nak dihapuskan :p

4] Tak sia2 kami bertukar dari pediasure ke enfakid...masalah buang air besar idlan suddenly resolved alhamdulillah! Sebelum ni kerap tukar susu, kerap jumpe paed, mkn oren 3 biji sehari pon payah dia nak membuang. Tapi last 2 weeks consultant mead johnson kat careffoure sarankan kami beli enfakid sbb pediasure tu susu soya rupanyer (kami tak tahu!), dia claim enfa kaya dgn fiber, khasiat pon lebih dari pediasure. Skarang consistent minum susu tuh, almost everyday dia membuang....syukurnyer rasa:)
Idlan pon happy je borak2 time duduk atas potty dlm toilet tuh hehe

5 comments:

Farra Da Smiley said...

aku tak berjaya buat monthly budgeting lagi...ingat nak buat before masuk bulan April :p tapi fail

tapi la ni tgh berusaha cuba rekod every expenses daily youuu!!

korang ni guna susu hebat2 rupanya

y@tipruzz said...

aku dari dulu mmg dah buat monthly budget. Sekali sekala terlari jugak kalo dah splurge on something tu hehe

idlan picky eaters n payah buang air besar, tu sokmo tukar susu dgn harapan diet dia balance :) Dari kecik-besar dia penah minum S26,lactogen, bebelac, dugro,dutch lady, pediasure, terbaru ni enfakid..susu murah pon dia minum tau!

aida said...

sian ye idlan, taktahu pulak aku kisah dia susah giler nak yak-yak.. mmg kena bagi susu mahal la nak resolve benda ni

aku masa anak-anak less than 1 year old, bagi minum susu SNOW. lepas setahun baru tukar dugro

bab susah nak membuang tu, aku tuam hari-hari perut anak-anak masa less than 1 yo dulu, skrg ni spau minyak hijau je kalau susah nak membuang.. luckily, lepas 30 mins sapu minyak hijau, terus nak gi buang air besar

y@tipruzz said...

lain budak, lain masalahnyer, lain ragamnyer :p Salah satu sbb kitorang malas nak potty train dulu, sbb masalah buang air besar ni la...everyday mesti ade calit xx kat suar dia..jenuh nak gosok..sbb stool dia kuar sket sket...sehari tukar suar 3-5 helai. Now all settle..alhamdulillah lega sgt :)

y@tipruzz said...

lain budak, lain masalahnyer, lain ragamnyer :p Salah satu sbb kitorang malas nak potty train dulu, sbb masalah buang air besar ni la...everyday mesti ade calit xx kat suar dia..jenuh nak gosok..sbb stool dia kuar sket sket...sehari tukar suar 3-5 helai. Now all settle..alhamdulillah lega sgt :)