23 December 2010

stress.com

Wah dah ada yg komplen/mengadu dekat colleague ku yg aku tidak angkat telefon.
Bagus bagus, komplen la lagi.
Saya mmg dah cabut wayar telefon buat pengetahuan tuan puan sekalian.
Call handphone pun memang saya tak layan.
Kalau melayan masalah awak-awak semua, mmg tak jalan lah kerja saya.
Awak igt awak seorang sahaja user saya di dalam syarikat ini?
Kirim salam lah!
Terima lah padahnya bila suka kerja last minute, di saat2 akhir nak menyusahkan saya pula.
Ada yg berani hantar friendly reminder pula tu? Oh sori, saya bukan rakan awak yer.
Sori yer, you're dealing with a wrong person.
Saya mungkin nampak lembut di luar, tapi sekali saya naik angin, semua orang terkejut.
Jadi untuk mengelakkan saya meninggikan suara, atau naik angin pada awak-awak semua, lebih baik saya cabut telefon terus.

Oh ini baru permulaan. Baru sikit saya ajar ni. Tahun depan, awak semua kena lebih bersedia, sebab saya akan lebih garang dan tegas daripada sekarang.

Nantikan.

7 comments:

tini said...

sabarrrrr :)

Farra Da Smiley said...

tringin la nak tgk ko angin tu..hehe

challenge2!

Ummu Auni said...

siapa suruh hantar last minute?
macam budget request la - siap tulis urgent...

laydida said...

these kinda ppl i consider as selfish. kekadang diorg pk nak kejar kpi masing2 je..tak pk implementation keje smooth ke tak, dgn xde buffer time etc. objective nak tolong syarikat..semangat 1*M konon, poddah! (heheh tumpang emo sat dgn org2 sales :P)

y@tipruzz said...

my case - depa kejar PO/payment. masalahnye, ada PO taun lepas, 2008, zaman tok kaduk...igt aku & my team ni david copperfield ke hape bley buat PO beribu2 lemon in a blink?

siap ugut nk report kat bos aku..colleague aku jwb, silalah report. wahahaha padan muke.

kem salam maut la!

y@tipruzz said...

huda - ya betul siap explain kat i ape kpi depa, kena setel by this week bla bla...dlm hati aku berkata "ada aku kisah kpi korang"?

hahaha

adiks said...

walao. jd manager susah.

p/s: berhenti kerja, bukak bakery. xD