13 December 2006

yang ke-3

Kitorang sama-sama budak Feb intake. Kenal rapat thru telnet. Abis kelas laju je pegi lab masuk telnet...sehari ntah beberapa kali chatting. Kesimpulannye telnet la yg merapatkan kami. Id dia 91000077, id aku 91000092. Habis feb intake, dia masuk management, aku masuk accounting (konon nak jadi professional accountant :p), so kitorang dah tak sama klas dah. Tapi org kata, muka kitorang ade kat mana-mana...foodcourt, library, court badminton, etc (malu la plak bila pk hehe). Dari feb intake, masuk ke first year, dan seterusnye, dari melaka pindah ke cyber...tup tup sampai ke final year. Orang panggil aku yatipruzz...yela ramai yati lain kat mmu tu, so utk differentiate kan aku..tu la gelarannya. Ramai panggil kitorang pasangan serasi la, secocok la, couple scorer la (alhamdulillah), pasangan feb intake paling lama la...memacam lagi. Kat mmu, kitorang mkn bersama, blajar sesama, main ping pong sesama, at the same time bersaing utk score. Kadang aku menang, kadang dia menang...tapi overall cgpa dia menang (tak aci tak aci). Nak sedapkan hati aku, aku cakap tapela..course dia senang (ampun yang :p). So habis blajar, dia decide nak jadi tutor. Aku plak nak merasa keje dlm corporate world, so again terpisah lagi. Dia tutor kat melaka, aku kat menara tekom. 8 september 2002, kitorang bertunang. Alhamdulillah tak byk onak dan duri time tunang ni...mungkin sbb faktor distance kot. In fact lagi byk bergaduh time blajar dulu hehe. Setahun 3 bulan bertunang, tanggal 13 Disember 2003 kami selamat jadi pasangan suami isteri. 10 Disember 2004 kami selamat bergelar mama dan abah kepada si kecik comel tuh! Dan hari ni, genap 3 tahun kami duduk sebumbung, mkn bersama, tgk tv sesama, basuh be*** idlan sesama, gilir bgn bancuh susu tgh mlm, etc. Pahit, manis, masam muka, merajuk, bergaduh...semua tu mmg asam garam dlm hidup kami. Tapi syukur kami masih bersama, syukur kerana kebahagiaan masih berpihak kepada kami. Ditambahkan dgn kehadiran idlan dlm hidup ini, mmg meriah dan bahagia.

Kepada B, Happy Anniversary yg ke-3 to u! Tima kasih kerana menjadi suami terbaik, abah terbaik, dan kawan terbaik sepanjang tempoh perkenalan kita. Segala pengorbanan awak akan kite kenang sampai ke akhir hayat, segala jasa awak amat kite hargai. Semoga kebahagiaan akan terus menemani kita berdua sampai bila-bila.

Sayang awak muahss!

16 comments:

Anonymous said...

Hepi Anniversary to you too luv..May Allah bless our marriage and strengthen our love, till death do us part.. Muuaaaaaahhhhhhhhhhssssss

asmasalleh said...

hepi aniverseri.. yati&pruzz..

*nama yang tidak boleh di pisahkan.. sejak kenal budak duorang nih. Antara individu-individu yang memainkan peranan penting dlm penjodohan siku|at nih.. thanks kat korang.. huehuehuehue..

y@tipruzz said...

hehe terlupa nak tulis nama2 rakan seangkatan...bull semah, famy zarid, etc...nk cepat nyer pasal

anyway, heppy belated anniverseri jugak utk bull ngan semah! mujur korang bersama..kalo idak sure kitorang rasa bersalah haha

Anonymous said...

happy anniverseri to both of you..mett!

erm moga perkahwinan awak menjadi contoh kepada kite & hadi..teruskan menjadi penasihat kepada kite.

moga berbahagia selalu hendaknya..amin

-Zatul-

Farra Da Smiley said...

hapey anivesary yati & pruzz!!
masih panggil pruz 'awak' ker?
moga bahgia selaluuu ;)

y@tipruzz said...

tq kengkawan sumer!

farra - yep still panggil "awak kite" cam dulu...awak2 pon romantik what hehehe

Ummu Auni said...

wargh..hilang comment aku. happy anniversary!! sorry tak sempat wish semlm, busy sokmo aku ni. dulu waktu kat U< aku suka tgk korang, rasa mcm the sweetest couple & paling bertahan lama, hehe..

btw, pruzz bagi apa utk anniversary, ngeh ngeh

y@tipruzz said...

hehe aini, kitorang x celebrate grand2 pon..smlm dating lunch kat secret recipe, mlm share kek 2 ketul, exchange card...slalu gitu jer. Skang both tgh kopak taleh kasi hadiah :p

Anonymous said...

happy anniversary! dulu pun aku mmg selalu nampak korang berdua sama. masa mmu aku tak kenal sgt junior ni. kenal muka tapi tak kenal nama, tak bertegur sapa. mana yang aku selalu nampak aku tahu la. selalu tgk korang sama, aku agak jer korang mmg couple. mana2 aku tgk pun berdua :)

y@tipruzz said...

malu..malu ngan tini hehe

aku rasa ko dulu jadik faci kitorang time feb intake kan kan? skali ngan abg salah, wan amir, etc

tol tak?

Anonymous said...

ntah. agaknyer la kot. aku tahu aku jadi faci masa batch bebudak sekolah adik aku masuk (pojan, berg etc). semua sibuk tanye aku kakak kartina ker? (yelah nama aku ngan adik aku lebih kurang, so senang nak cam) ehehehehe

Anonymous said...

happy 3rd anniversary Yati&Pruz.. :) mmg korang kapel feb intake paling lama batch kita.. hehe.. tahun depan tambah adik ok? ;)

y@tipruzz said...

julie - doakan ler hehe
tini - betul la aku satu grup ngan pojan hehe

ilsa said...

lambatnye kita wish.. but still nak wish all the same:
Congratulations~ maybe the 3rd weding anniversary kan tapi kalau ikut dah bercouple tu sure dah nak 8 tahun camtu kan?
kita gi kursus kat Melaka last2 week.. lalu jusco and told ilish-- "Yatie ngan Pruzz dulukan pernah kayuh basikal dari MMU sampai sini!"
antara pasangan paling steady yg pernah kita kenal..hehe.. semoga kekal begitu!

y@tipruzz said...

hehe malu ngan safurah!
kenal total dekat 7thn ++

semoga kita2 sumer kekal bahagia ke akhir hayat insya allah....

y@tipruzz said...

hehe malu ngan safurah!
kenal total dekat 7thn ++

semoga kita2 sumer kekal bahagia ke akhir hayat insya allah....