17 July 2012

Al Mulk

Kata Idlan...ustazah suruh dia hafal surah Al Mulk..sebab nanti ada persembahan time Ramadhan nanti. Tak pasti la persembahan ape, betul ke idak...tunggu jela surat.

Tadi idlan ckp pada si abah...abah, idlan nak tasmiq dgn abah.
Dia pun duduk depan abah...dan baca surah Al Mulk.
Ayat 1-20...berjaya dibaca dgn sgt lancar..langsung tak tersekat.

Idlan tak hafal sampai habis...ada 10 ayat lagi kena hafal.

Ya Allah nak...mama dan abah sgt kagum dgn kamu. Terangnya hatimu...terima kasih Ya Allah!
Mama dulu...selalu baca surah Al Mulk masa dekat STF dolu2...bayangkan masa tu umur mama dah 16-17 thn..baru terkial-kial nak menghafal. Kamu yg belum masuk 8 tahun, dah berjaya menghafal sejauh ini.
Betapa kerdilnya mama rasa diri ini!
Moga Allah terus-terusan menerangkan hati kamu...amin.

p/s: Tiba2 mama teringat time awak 6 tahun dulu, awak naik pentas baca surah Al Luqman masa konvo budak tadika 6 tahun. Masa tu mengalir air mata mama bila tengok dan dengar anak mama mengalunkan ayat2 suci Al Quran depan orang ramai...sejuk perut mama yg mengandungkan kamu dulu :)

4 comments:

ummi said...

congrats Idlan. you go boy! acik takde anak pompuan kecik, kalau idak acik dah pinang kamu hihi

and Yati too. congrats.

Smiley said...

alhamdulillah :)

LiTtLe^m3 said...

wahh... saya yg tak der anak ni rasa emo2 jugak. Tahniah Kak and Abg Pruzz.

y@tipruzz said...

Tahniah utk cikgu dia actually...kami mana ade suruh dia hafal...bila pruzz ckp nk x pegi sek tahfiz, idlan takmo hehe

K.tie - hahaha