09 November 2005

hari raya!

hmm seperti yg diduga kat ofis still lengang lagi..ramai lagi ofismate belum habis bercuti. So ape citer hari raya kami?

Mlm raye berkampung kat ampang umah umi...ptg tuh sibuk mencari kopiah utk idlan...pegi sampai 5 tpt at last jumpe gaks kopiah kecik utk dia :)

Pagi raye aku bz siapkan idlan...org lain sumer takde pi semayang raye...so pepagi lepas masak bubur idlan, mandikan dia and pakaikan baju melayu. Hehe comel betul dia pakai baju melayu walaupun kaki suar dia menggelebeh sket...tapela janji comel! Menu pagi tu rendang daging bersama pulut kuning, lontong & nasi himpit bersama kuah kacang. Sedap giler umi masak...aku masak ape? hmm tade ape pon yg aku buat sendiri...hampeh betul anak dara sorang ni! Pastuh abang and family datang...depa sumer theme pink...kiut je hana pakai baju kurung pink...then tetiba rasa nak balik kedah ptg tu jugak...so after zohor dlm kol 3 kami bertolak balik kedah....jalan tak jem pon..sampai dlm kol 8 lebey.

Beraya di kedah : hmm balik kg kali ni aku agak geram sket sbb idlan langsung takmo kat org lain...asyik nak berkepit je ngan aku or abah dia isk isk...maybe sbb dia tak biasa kot..ntahla...dulu nak je kat sumer org..dah besar ni plak yg susah ish...

raye ketiga kami berjalan sehari suntuk dari 930am sampai 10pm..pegi berjln ke rumah sedara mara belah mak...penat giler toksah nak kata..mujur idlan quite ok...agak behave jugakla...the rest of the days kat kampung just spend kat umah jer...penat tak ilang lagi hehe

balik kg kali ni aku blajar benda baru lagi...blajar wat pau dari mak! hehe kalo nak tau pau ni feveret pruzz...dia skali mkn boleh bantai sampai 5-6 ketul. Since tukang uli nyer tangan kuat2 belaka (pruz ngan abg dia), maka pau kali ni naik lawa giler...lembut and sedap giler..lagi sedap dari kedai! Insya Allah nanti aku akan try wat...test power cewahhh

Idlan plak, pencapaian dia kali ni amat memberangsangkan..dah pandai sebut "Abah" dgn clear skali...cayalah sayang!!! Walaupun sebut abah bukan mama, tapi takpela..mama tak kecik hati hehe...ntah mane ntah dia blajar...aku sibuk train dia sebut mama, tapi nampak gaya first word dia "abah" gak...hehe abah kembang ler tuh :p ....and now dia nak masuk 11 bulan dah, gigi dah ade 8! Tapi time mkn malas betul nak kunyah :(

No comments: