03 September 2010

biskut quaker oats

Biskut Quaker Oats (resepi Mak)

6 cwn oats (saya guna 4 cwn jer)
3 cwn butter
1 3/4 cwn gula halus
1 TBS baking powder - sifted
2 biji telur kuning
2 cwn tepung - sifted
1/2 cwn tepung jagung - sifted
2 cwn dessicated coconut
1 tsp esen vanilla

cream butter & sugar. add eggs & vanilla. add in baking powder, flour, corn flour. Mix with oats & coconut. Lenyekkan dough to 1/4 inch and terap. Sprinkle with choc rice/chips/manik, anything to your likings on top. Bake 180 celcius for 20-25 minutes.

* Kali ni ntah kenapa adunan saya terlembik...maybe tersalah sukat kot sbb mamai. Oats pulak ade 2 cwn je, so apa saya buat...saya tambah tepung jagung, tepung..lebihkan dessicated coconut and tambah nestum. Hasil dia....sedap & bertambah rangup!! Mungkin sbb ada extra tepung jagung tuh la :) So tips dia, kalau adunan anda terlembut, tambah tepung jagung & bhn2 kering tu ok!

6 comments:

Farra said...

ok aku nak buat la tahun depan..tq tauuu

mmg tepung jagung terlebih akan rangupkan lg biskuttt

yati, ko taleh thaw santan mcm ko thaw binatang2 itu! patutla santan masammmm..waduhhhh aduhai

aida said...
This comment has been removed by the author.
aida said...

tepung jagung? Aku ganti cornflake ok?

y@tipruzz said...

cornflake ok jer aku rasa.
thaw binatang? tak faham la...

Farra said...

thaw sotong/ayam etc kan awal gile let say pagi be4 keje..so kalau santan ko takyah thaw, ko campak je ketul ais masuk periuk

y@tipruzz said...

o0o0 tu ke binatang2 hehe igtkan ape la :p

aku ari ni spageti carbonara je...pruz kena jaga xm mlm ni, bukak pose ngn idlan jela huhu