06 July 2010

semak


Ni lah kerja dia waktu malam...kumbah mainan dari 3 storage box!


Dah perasan mama snap gambar dia....


Lepas kumbah mainan, jadi tempat duduk rasmi mereka berdua pulak!

Memang pening tengok mainan yg dilambakkan, tapi anda fikir perlu ke saya kemas setiap malam...atau clean up hanya berbaloi dilakukan di hujung minggu?

Apa yang kami perasan, si Amir Firas ni memang sedikit ganas berbanding si abang. Dia suka benar campak mainan keluar dari storage box tu. Lagi haru, diangkatnya satu kotak tu dan dituangkan kesemua isi-isinya ke atas lantai. Stress tau! Especially lepas saya kemas, dia buat dan buat lagi :p

15 comments:

zeti said...

same mcm sufiya...mmg keje nye purposely amik satu bakul mainan die & punggah..

takyah kemas mlm2 tuh..aku kemas time nak naik tido @ pagi2 sblom gi keje baru campak balik dlm bakul :D (mlm2 mainan bersepah tu spt jadik perangkap samar jugak tuh utk pencuri :D)

tini said...

sama la ngan alesha. ko jgn ingat boys je yg suka punggah2 mainan ni ahahahahah aku pun kemas sekadar terlarat je, time die dah tido (itu pun kalau die tak kemaskan). kalau tak weekend le jawab nye aku kemas betul2 :)

catatan i am nieta said...

yati..kalau sorok je mainan2 tu ok tak? hahaha (kejam betul)..

Farra Da Smiley said...

aku sorok box mainan, nak bagi mainan tertentu shj sbb nanti aku stress, tak baik utk ibu preggy ahaks :p

sikulat said...

samela bebudak rumah tuh.. bedanya.. ade bibik kemaskan.. huehuehueu..

kalau kitorang.. bebudak tuh kami kerahkan kemas before tido.. else mainan sume kami ghaibkan as dende lepas main tak kemas..

areyou said...

yatie, amin pun slalu jugak buat sepah, tapi dah ajar dia, lepas main kena kemas balik n slalunya mmg dia kemaslah.. so, takdelah penat sgt, sbb dia pandai sepah n pandai kemas balik :)

y@tipruzz said...

semah - nak denda si firas dia bukannye layan...tak paham pon lagi. tak fair nak suruh si abang je tulun adik.

tini/zeti - aku pon kemas ikut mood, kalo x rajin aku biar jer :p

Farra Da Smiley said...

kami sorok toys box..kuarkan few jek..takmo la mama stress ngeeeeeeeeeee

tinidewi said...

anak #2 kebanyakannya macam tu. si fatimah tu kejenya menyepah aje. stres stres. tulah, hari tu ko buat statement kat aku masa aku tunjuk gambar si fatimah sepah-sepah. baru ko tau letih tau nak kena kemas tiap-tiap hari & lepas kemas, sepah balik :-p

y@tipruzz said...

k.tini - sindrom anak ke-2 kots akakaka, we'll see anak ke-3 camner plak perangainya :p

farra - sian plak nk sorok. in one way it's part of their learning process kan. Stress nk kemas tu mmg tidak dinafikan :)

Farra Da Smiley said...

Yati, tak kesian sgt...sbb keje sekolah everyday ada..so mana boleh main sgt..muaz tak main byk toys..dia suke brg2 sekeliling je like kerusi, bantal, tangga etc

y@tipruzz said...

idlan keje sekolah 5 minit dah siap...sbb sket je hehe. pastu terus gi surau, or tgk citer orang minyak :p

-Pruzz- said...

Kalo Idlan, naik suara sket kemas la dia..Kalo Firas, dia gelak + sengih jer hehe

ShaFiAti said...

same cam balqis yati..huhu..skang ni su dah tak letak mainan diorang dlm bakul lg..letak dlm almari plastik yg byk drawer tu..n lepas diorang main soh simpan blk...tapi bukannyer nak dengar sgt pun diorang tu..end up biar je sepah..hahaha..

penat le nak kutip sokmo..abaikan aje..wat2 tak nampak je..nanti stress jek..hehe

y@tipruzz said...

hehe..mata kami dah kebal :p